Tilaus- ja toimitusehdot

Yleiset ehdot

Elena Shop Oy:n ylläpitämän verkkosivuston elenashop.fi käyttäjä sitoutuu tilausta tehdessään sivuston käyttöehtoihin. Asiakkaan vastuulla on itse tutustua käyttöehtoihin, jotka löytyvät sivustolta. Emme voi taata virheetöntä toimitusketjua. Verkkosivujen sisällön kopioiminen (teksti, kuvat, muu sisältö) ei ole sallittua.

Elena Shop Oy myy tuotteita Suomessa asuville, täysi-ikäisille (18 vuotta) yksityishenkilöille.

Asiakas tarvitsee pysyvän toimitusosoitteen Suomessa, yhteystiedoiksi sähköposti osoitteen sekä puhelinnumeron. Emme toimita postilokero-osoitteisiin tai tilapäisosoitteisiin (esim. hotellit). Toimitamme tuotteet tällä hetkellä vain Suomeen.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteet ostoskoriin. Tilaus vahvistetaan sähköpostilla asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta sähköpostitse tai puhelimitse ennen kuin tilaus on toimitettu. Toimitus on tapahtunut, kun tilauksesta on toimitettu osa, tai koko tilaus tai tilaus on luovutettu kuljetusliikkeelle kuljetettavaksi.

Maksutavat ja maksupalvelutarjoaja

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa OP Ryhmän Checkout. Salausratkaisut noudattavat OPn sisäistä politiikkaa sekä Viestintäviraston määräystä (M72/2016).

Toimitusehdot

Toimitusaika ja -kulut

Varastossa olevien tuotteiden arvioitu toimitusaika on 1–3 arkipäivää, sen jälkeen, kun olet saanut sähköpostitse tilausvahvistuksen. Toimitusaika on arvio, ja saattaa vaihdella tuotteiden saatavuuden mukaan. Mikäli tilaamme tuotteen tehtaalta, on toimitusaika 1–3 viikkoa. Pidemmällä toimitusajalla olevissa tuotteissa on maininta toimitusajasta.

Toimituskulut ovat kiinteä 5.95 € kaikille alle 50 € (viidenkymmenen) tilauksille. Yli 50 € (viidenkymmenen) euron tilauksiin toimituskulut veloituksetta.

Voit tilata tuotteita myös sähköpostitse, jolloin lähetys- ja pakkauskulut ovat 9,90 €. Lähetämme tuotteet, kun maksu näkyy tilillä. Toimitamme tuotteita myös postiennakolla, jolloin lähetys- ja pakkauskulut ovat 14,90 € jotka maksetaan etukäteen.

Vaihto- ja palautusehdot

Jos jostain syystä tilaamasi tuote ei ole tarpeisiisi sopiva, tarjoamme tuotteille neljäntoista päivän (14) palautus- ja vaihto-oikeuden lähetyksen vastaanottopäivästä. Asiakkaalla on velvollisuus näyttää toteen, että tuote on palautettu määräajassa, esim. palautuskuitilla. Palautettavan tuotteen mukaan tulee liittää palautuslomake, joka toimitetaan lähetyksen mukana, tai laittamalla erillisen pyynnön sähköpostiin elenashop.oy@gmail.com.

Jos haluat vaihtaa tuotteen eri kokoon tai väriin samasta tuotteesta, olethan ensin yhteydessä sähköpostitse, niin vahvistamme tuotteen saatavuuden. Kun vaihdettava tuote on palautunut meille sekä se on tarkastettu ja hyväksytty vaihtokuntoiseksi, lähetämme veloituksetta vaihtotuotteen 1–5 arkipäivän kuluessa. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta, koska sovitettu tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Tämä tarkoittaa valikoimassamme lähinnä silikoniolkaimia, nännikukkia, rintateippejä yms. Tästä on maininta tuotteen yhteydessä

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen pitää olla KÄYTTÄMÄTÖN. Tuotetta voi sovittaa, mutta palautettava tuote on oltava alkuperäiskuntoinen. Tuotteessa kiinni olevien tuotelappujen täytyy olla paikoillaan. Tuotteen pitää olla sen näköinen, kun se oli sinulle saapuessa. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, yrityksellä on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Jos tuote ei ole maksun palautukseen oikeuttavassa kunnossa olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse. Palautus tapahtuu asiakkaan omalla kustannuksella. Palautuksen pitää tapahtua aina seurantakoodillisella lähetyksellä esim. posti S-paketti tai matkahuolto. Ei esim. postin xxs-paketti eikä kirjeessä.

Käsittelemme tuotteen palautuksen viiden (5) arkipäivän kuluessa vastaanottamisesta, ja laitamme maksun palautukseen. Maksun palautus tapahtuu alkuperäisen maksutavan kautta Checkout palvelussa.

Mikäli olemme lähettäneet viallisen tuotteen, pyrimme vaihtamaan tuotteen tai korjaamaan virheen valmistajan ehtojen mukaisesti. Kaikista virheistä, vääristä tuotteista, toimituksessa syntyneistä vaurioista asiakkaan pitää ottaa yhteyttä 14 (neljäntoista) päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.

Toimituksen lunastamatta jättäminen

Paketin lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain mukainen tuotteen palautus tai tilauksen peruutus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (kuluttajansuojalaki 5.luku 25§). Lunastamattomista lähetyksistä veloitamme pakkaus-, toimitus-, ja palautuskuluina 15 € asiakkaalta jälkikäteen.

Tuotehinnat

Tuotteiden hinnat ovat näkyvillä tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteet sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus selkeän hintavirheen johdosta. Selkeällä hintavirheellä tarkoitetaan sitä että tuotteen hinta poikkeaa selvästi tuotteen todellisesta hintatasosta, esimerkiksi pellavahousut 1 € tai jos tuotteella ei ole lainkaan hintaa.

Loppunut tuote

Joskus tuotteet ovat loppuneet varastosta. Tällöin olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä. Asiakas voi valita jälkitoimituksen, tilauksen peruutuksen tai vaihdon toiseen tuotteeseen.

Ylivoimainen este

Elena Shop Oy ei ole vastuussa viiveistä, jotka aiheutuvat olosuhteista joihin Elena Shop Oy:llä ei ole mahdollisuutta vaikuttaa, kuten lakot, sota, tulipalot, salamaniskut, terroristihyökkäykset, viranomaisten muutokset, tekniset ongelmat viestinnästä, sekä viat tai viiveet palveluissa alihankkijoilta. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan myös esim. henkilökunnan sairastuminen. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta. Mikäli ylivoimainen este kestää yli 2kk on sekä Elena Shop Oy:lla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa.

Riitatilanteet

Lähtökohtaisesti pyrimme, ja haluamme aina sopia kaikki tilaukseen liittyvät erimielisyydet. Siksi toivomme, että olet aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee s-postitse (elenashop.oy@gmail.com).

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (osoitteessa www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, tulee sinun olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lahjakortit ja etukoodit

Yhtä tilausta kohden on mahdollista käyttää vain yhtä etu- tai lahjakorttikoodia. Lahjakorttia lunastaessa ei voi käyttää samanaikaisesti muita etukoodeja.

Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste vastaa EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Rekisterinpitäjä

Elena Shop Oy

Kaituentie 33 B 26, 50160 Mikkeli

Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö

Mervi Manninen

elenashop.oy@gmail.com

puhelin 044 9196035

Rekisterin nimi

Elena Shop verkkokaupan asiakasrekisteri

Mitä tietoja minusta kerätään?

Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etu- ja sukunimi, asiakasnumero, osoitetiedot, puhelinnumero, sukupuoli, sähköposti, www-osoite, kieli, tiedot markkinoinnin luvista ja kielloista sekä tietoja asiakkaan ostotapahtumista, toimituksista ja alennuksista sekä mahdolliset käyttäjätunnukset ja salasanat.

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakkaalta itseltään verkkokaupan tilauksista, palautus- ja muiden lomakkeiden kautta, puhelimitse, sähköpostilla tai muulla vastaavalla tavalla.

Mihin henkilötietoja käytetään?

Tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteiden hoitamiseen eikä niitä luovuteta säännönmukaisesti edelleen ulkopuoleiselle taholle. Tietoja voidaan kuitenkin luovuttaa verkkokaupan tekniseen hallinnointiin liittyvien toimien (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi) yhteydessä, tilausten toimittamiseksi, maksamattomien laskujen perimiseksi, sekä viranomaisille näiden niin edellyttäessä ja lain salliessa.

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on sopimus tai suostumus. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.

Kuinka kauan henkilötietojani säilytetään?

Asiakasrekisterin tietoja säilytetään asiakassuhteen säilymisen ajan.

Tilaus-, laskutus- ja maksutietoja säilytetään kuitenkin muun kirjanpitoaineiston tapaan viranomaisten määräämän ajan (kuusi vuotta). Tarpeettomiksi käyneet tiedot hävitetään turvallisesti.

Tietojen luovutus kolmansille osapuolille

Luovutamme henkilötietoja seuraaville yhteistyökumppaneille verkkokauppamme toiminnan mahdollistamiseksi ja sen käytettävyyden parantamiseksi:

– Verkkokauppapalvelimen ylläpitäjä

– Posti (tilausten toimitukset)

– Checkout (verkkokaupan ostosten maksunvälitys)

– Kirjanpitäjä

Evästeet

Voimme käyttää evästeitä (ns. cookie), joiden avulla seurataan kävijäliikennettä ja parannetaan palvelun laatua ja jotka talletetaan käyttäjän tietokoneelle. Evästeiden voimassaoloaika on rajattu, eikä niistä ole vahinkoa käyttäjän koneelle.

Tarkastusoikeus

Jokaisella on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja ja dataa hänestä on talletettu. Tarkastusta koskeva pyyntö tulee lähettää omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa. Pyynnöt tulee lähettää edellä mainitulle yhteyshenkilölle osoitteeseen: Mervi Manninen, elenashop.oy@gmail.com tai puhelin 044 9196035.

Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä rekisteröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto.

Jos rekisteröidyn tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää Elena Shop Oy:lle virheen korjaamista koskevan pyynnön kirjallisesti yllä mainitulle rekisteriasioista vastaavalle henkilölle tai lähettämällä sähköpostin elenashop.oy@gmail.com.

Asiakas voi päivittää nimi- ja osoitetietojaan verkkokaupan profiilissaan. Lisäksi asiakas voi ottaa yhteyttä tietojensa päivittämiseksi edellä mainittuun yhteyshenkilöömme.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisteriä käsitellään luottamuksellisesti. Rekisteri on asianmukaisesti suojattu ulkopuolisilta palomuureilla ja muilla teknisillä suojakeinoilla. Rekisteriä säilytetään vain sähköisessä muodossa ja satunnaiset paperitulosteet tuhotaan välittömästi ja asianmukaisesti.